2PeopleCycling

Voor de tweede keer in Denemarken voor North Sea Cycle

02-08-2009

Als je de keuze maakt om nogal primitief te kamperen, dan is het www ver te zoeken. Vandaar de radiostilte de afgelopen dagen. Gisterenavond heeft Jan-Willem de belevenissen van afgelopen dagen in twee filmpjes samengebracht. Tijd nu om ons weblog bij te werken!

Heerlijk

Het waren heerlijke dagen qua weer en kamperen. We hebben ervaren hoe het is om ‘half wild’ te kamperen. Zie het tweede filmpje hieronder. We hebben vaker in Denemarken gefietst en nu weer krijgen we het prettige gevoel van toen: de mooi glooiende landschappen, de aardige mensen, de prachtige huizen, de fijne fietspaden … En ga zo maar door. Okay, er zijn ook saaie stukken bij, maar daar schreven we eerder al over. Kijk maar eens naar deze sfeerimpressies.

Zie Vimeo

Het weer

Tot op heden hebben we goed weer in Denemarken. 21 Graden. Zon. Wind aardig in de rug (behalve op 31/7, pfieuw). Toen we rond kwart over twaalf van de ferry afstapten op 31/7 hebben we met zware tegenwind ongeveer 28 km. gefietst naar een ‘camping’. Het was kamperen bij de boer, op zijn Nederlands gezegd. We stonden er in ons eentje (wat we fijn vonden). Er liepen een hond en katten rond. Er was een kippenren met haan (zie eerste filmpje). Er ontsnapte nog een schaap uit de wei en de eigenaar kreeg hem snel weer achter het hek.

De tweede dag

We hebben lekker lang gefietst. Zo’n 81 km. We wilden nu wel eens ‘half wild’ kamperen en de ervaringen hiervan zie je in dit tweede webfilmpje.

Zie Vimeo

Het is kleinschalig en we stonden er in ons eentje. Maar met de rust was het snel gedaan … Toen we na de maaltijd aan de thee met chocola zaten (rond 20 uur), kwamen er nog 5 hippe twintigers aan gefietst die primitief wilden kamperen. Zij hadden 100 km. getrapt. Het blikvoer, chips, witte broodjes en rode wijn kwamen tevoorschijn en werden genuttigd bij het kampvuur. Het zijn aardige lui, ze gingen later naar bed dan wij en zij sliepen nog toen wij er om 06.00 uur uitgingen. Ons ontbijt bij de watertap op en rond half acht op de fiets gestapt. Al snel kwam de camera erbij en schoten we deze beelden.

Vandaag

Er was voor vanmiddag regen opgegeven, maar dat bleef bij een paar spetters (nu regent het). Toch hebben wij gisterenavond een hotelletje in Saeby geboekt, waar we nu in de lobby zitten te internetten. Het voutloos typen gaat vrij lastig: we hebben een wijntje achter de kiezen, omdat het morgen zover is! We zijn nog maar slechts 15 km. van ons beginpunt van vier jaar geleden verwijderd: Frederikshaven! De cirkel wordt dus morgen rond koffietijd rond gemaakt. Tijdens de wijn (en een zak chips, okay …) heeft Saskia haar dagboek erbij gepakt en de eerste week (juli 2006) voorgelezen. De herinneringen kwamen weer boven drijven.

Onderweg tijdens de koffie stonden we op de mooie plek die je op de foto hier ziet: een pier die ergens in zee eindigt.

Kust van Denemarken

Hirtshals

Van Frederikshaven naar daar waar de fietsbus vertrekt in Hirtshals is het nog zo’n 65 km. Dus na die koffie morgen, gaan we nog even verder. We slapen in een jeugdherberg. De weersverwachting belooft wat wisselend weer. Dinsdag lijkt een rustdag te worden. In Hirtshals zijn o.a. musea, een zwembad en het strand. We zien wel. Als we rond 19 uur maar in de haven staan om onze bagagedragers voor eraf te halen, zodat de tientallen fietsen in de aanhanger passen. Om 20 uur vertrekt de overvolle bus en woensdag rond 10 uur zet ie ons in Zwolle af. Afhankelijk van het weer bepalen we of we naar Deventer fietsen of de trein pakken.

Online

We willen morgen of overmorgen nog ons weblog bijwerken en hopen ergens nog een draadloos netwerk te kunnen oppikken om jullie op de hoogte te brengen van onze avonturen.